فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

قدرت ساخت انواع موشک‌ها را در بردهای مختلف داریم/دلیل گرفتاری‌های منطقه، اشغالگری آمریکاست

قدرت ساخت انواع موشک‌ها را در بردهای مختلف داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، درباره توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز، کشور ما از عناصر قدرتی بهره‌مند است که می‌تواند در مقابل هر اغتشاش و اختلال و بی‌نظمی بایستد.

وی درباره قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امروز، توان موشکی ما به حدی رسیده که در هر برد عملیاتی مورد نیاز و متناسب با هدف و با دقت بالا، می‌توانیم نیازمندی‌های خود را تأمین کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما هیچ محدودیتی در ارتقاء برد، دقت و قدرت تخریب موشک‌های خود نداریم، یادآور شد: ما قادریم در فضا حضور داشته باشیم و ماهواره‌های تا برد 500 کیلومتر را در مدار زمین قرار دهیم.

سردار دهقان، با بیان اینکه در حوزه ساخت شناورهای زیرسطحی و شناورهای تندرو، قادریم همه نیازهای نیروهای مسلح را تأمین کنیم، افزود: در بحث صنایع الکترونیک، به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که قادریم در مسیر حملات ساببری دشمن، امکانات خود را حفظ کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز، صنایع دفاعی کشور ما به گونه‌ای ساماندهی شده که همه اقلام نظامی را می‌تواند تولید کند.

وی با اشاره به اینکه توانمندی ساخت تجهیزات نظامی، نه تنها در اختیار جمهوری اسلامی است بلکه جریان مقاومت هم از این توانمندی بهره می‌برد و می‌توانیم بگوییم که آنچه که ما در اختیار جریان مقاومت قرار می‌دهیم، در مقابل آنچه که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش در اختیار معارضان قرار می‌دهند، برابر است.

سردار دهقان، با بیان اینکه اکنون در وضعیتی قرار داریم که می‌توانیم به خوبی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، عنوان داشت: ما از چنان اشراف اطلاعاتی برخورداریم که می‌توانیم هر گونه تهدیدی را با شکست مواجه کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا با ایجاد برخی جریان‌ها فضای منطقه غرب آسیا را بی‌ثبات کنند.

وی گفت: ایالات متحده، با اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی تلاش می‌کند تا کشورهای منطقه را در تقابل با جمهوری اسلامی قرار دهد و در این مسیر، از ظرفیت‌های مالی عربستان سعودی برای استقرار در منطقه نیز استفاده می‌کند.

سردار دهقان، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از گذشته با برنامه‌ریزی کودتای 28 مرداد به دنبال آن بودند تا ایران را در وضعیتی جدید قرار دهند تصریح کرد: حمله آمریکا به عراق و افغانستان نیز پیامدهای گسترده‌ای داشت و همه این گرفتاری‌ها و مداخلات به دلیل اشغالگری آن‌ها در منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: مقامات کاخ سفید به بهانه مبارزه با تروریست به افغانستان و عراق حمله کردند و آن‌ها با ادعای صلح و ثبات و دموکراسی تلاش می‎کنند تا زمینه‌های حضور هر چه بیشتر خود را در منطقه فراهم کنند.


نظرات 1 + ارسال نظر
نییییلوفر جمعه 29 مرداد 1395 ساعت 23:58 http://maloosak.69.mu

زندگیتون سرشار ازمحبت ، مهربانی و دریایی از عشق و امید خیلی باعث افتخاره پیش منم بیاین مرسییییییییی
96518

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.