فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق

افسران - حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق


یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اَللّٰهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدٰامَکُمْ

نیروهای دشمن در خلیج‌فارس در تیررس کامل نظامیان ایران هستند/


سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی در واکنش به این رجزخوانی‌ها و تهدیدات پوشالی جمعی از سیاستمداران آمریکا، گفت: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری بر منطقه خلیج فارس اشراف و احاطه دارند.
وی تأکید کرد: شرایط نظامی و امنیتی امروز خلیج فارس به گونه‌ای است که نیروها و امکانات دشمن کاملاً در تیررس نظامیان ایران قرار دارند.
سردار جزایری هشدار داد: چنانچه جنگ‌طلبان آمریکایی و اذناب آنها اقدامی ناپخته و غیرحرفه‌ای انجام دهند، حتماً با واکنش تند رزمندگان اسلام روبرو خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در زمینه دفاع و امنیت با کسی شوخی ندارد و هر اقدامی را که بخواهد امنیت کشور را دچار مخاطره کند، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

سامسونگ: نوت7های باقی مانده را غیرفعال می‌کنیم


سامسونگ روز جمعه اعلام کرد که به زودی تمام گوشی‌های گلکسی نوت 7 باقی مانده در بازار آمریکا، از کار می‌افتند. سامسونگ قصد دارد تا با این شیوه کاربرانی که هنوز از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند را مجبور کند که دستگاه‌های خود را تحویل دهند.

این غول وسایل الکتریک کره‌ایی که بی‌شک بزرگ‌ترین سازنده‌های گوشی‌های همراه دنیا است، بعد از انتشار چندین گزارش آتش گرفتن گوشی های Galaxy Note 7 از ابتدای سال، طرح فراخوانی اعلام کرد و از کاربرانی که این گوشی‌ها را خریداری کردند خواست دستگاه‌های خود را پس دهند و یا با دستگاه دیگری تعویض کنند. این شرکت اعلام کرده است که 93 درصد از دستگاه‌های Galaxy Note 7 فروخته شده در کشور آمریکا، بعد از انتشار این فراخوان به کارخانه بازگردانده شده‌اند. اما هنوز دستگاه‌هایی هستند که بازگردانده نشده‌اند و سامسونگ قرار است با انتشار نسخه‌ایی از به روز رسانی به شیوه Over-the-Air از شارژ شدن مجدد باتری این دستگاه‌ها جلوگیری کند.

 بیانیه سامسونگ

"برای ایجاد مشارکت بیشتر مشتریان در تاریخ 19 دسامبر نرم افزاری منتشر خواهد شد که مانع از شارژ شدن گوشی‌های Galaxy Note 7 در آمریکا خواهد شد و تمام قابلیت‌های این دستگاه به عنوان یه گوشی همراه از بین خواهد رفت."

سامسونگ 1.9 میلیون از این دستگاه را بعد از معرفی به بازار فروخت و بعد از انتشار شکایات متعدد از مشتریان مبنی بر آتش گرفتن باتری‌های لیتیومی این دستگاه هنگام شارژ تلاش کرد تا با معرفی طرح‌های مختلف از مشتریان بخواهد این گوشی‌ها را پس دهند. همه این 1.9 میلیون دستگاه فقط در آمریکا فروخته شده بودند و مقامات ایالات متحده نیز ورود این گوشی را به داخل تمام خطوط هوایی این کشور ممنوع کردند. سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرد:

"از آنجا که این دستگاه‌ها ممکن است ایجاد خطر کند، از تمام مشتریانی که این دستگاه‌ها را خریداری کرده‌اند می‌خواهیم گوشی‌های خود را خاموش کنند و به فروشگاهی که دستگاه را از آنجا خریداری کرده‌اند مراجعه کرده و از یکی از طرح‌های تعویض گوشی و یا بازپس گیری وجه پرداختی خود استفاده کنند".

Verizon یکی از اپراتورهای آمریکایی اعلام کرده که در این طرح انتشار آپدیت شرکت سامسونگ همکاری نخواهد کرد زیرا این طرح برای افرادی که به‌جز گوشی نوت 7 دستگاه دیگری ندارند ممکن است ایجاد خطر مضاعف کند. ورایزون در بیانیه‌ایی اعلام کرد: " نداشتن امکان تماس با افراد خانواده و یا مکالمات اورژانسی می‌تواند خود به نوعی برای کاربران ایجاد خطر کند".

اعلام انتظارات رهبری از ارتش توسط سردار شیرازی

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در مراسم تودیع و معرفه فرماندهان نیروی زمینی ارتش که صبح امروز برگزار شد، نیز ضمن قرائت احکام فرماندهان اظهار داشت: امیدواریم فرماندهان قدم بزرگی را بردارند و با فکر و تدبیر خواسته های رهبری معظم انقلاب را اجرا کنند.

  ادامه مطلب ...

حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب جان به جان‌آفرین تسلیم کرد

شایانفر


حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب، سردار گمنام عرصه جنگ نرم و مشاور فرهنگی روزنامه کیهان در آستانه اربعین حسینی(ع) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب و مشاور فرهنگی روزنامه کیهان پس از چند دوره طولانی و سخت بیماری در آستانه اربعین حسینی(ع) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مرحوم حسن شایانفر مدیر دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان و مشاور فرهنگی حسین شریعتمداری از هفته پیش به‌دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان بازرگان واقع در خیابان ری تهران بستری شده بود، ساعت 24 شب گذشته به رحمت خدا پیوست.

وی روز پنجشنبه در حالی که صدایش جوهر نداشت  و در آخرین تماس با مهدی فضائلی از همه دوستان رسانه‌ای طلب حلالیت کرده بود.

دوستان رسانه‌ای اخیراً بنا به پیشنهاد عباس سلیمی نمین قرار بود پس از اربعین، مراسم بزرگداشتی برای وی برگزار کنند که اجل مهلت نداد این مراسم در حیات وی برگزار شود.

فرزند آقای شایانفر گفته است: دیروز عصر به من زنگ زد و گفت "بیا اینجا و فرزندت را هم بیاور تا برای آخرین بار ببینم شما را" . بعد از نماز مغرب اخبار مراسم تشییع خانم دباغ را نشان می‌داد و من گفتم خوش به حال ایشان که این ایام رفت و سعادتمند شد، اما ایشان گفت "من از ایشان سعادتمندتر می‌شوم و روز اربعین می‌روم"! ایشان قبل از فوتش به ما گفت "از اتاق بروید بیرون حضرت عزرائیل اینجاست!" فضای اتاق سنگین شده و... لحظاتی بعد به دیدار حق شتافت، رحمة الله علیه.

مرحوم شایانفر از عناصر انقلابی بود که نقش شگرفی در افشای عناصر ضدانقلاب و وابسته به استکبار جهانی داشت. ستون خواندنی نیمه پنهان در روزنامه کیهان حاصل زحمات وی و همکارانش بوده است. 

ادامه مطلب ...