فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

نمونه برتر اس ٣٠٠ را ساخته‌‌‌ایم و می‌سازیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز می‌بینیم که استکبار جهانی در یک گرداب گیر کرده است و این موجب فروپاشی آن‌ها خواهد شد.


مقابل هر تهدیدی می‌ایستم/استکبار جهانی در گرداب گیر کرده است

  ادامه مطلب ...

سپاهی برای آزادسازی جولان تشکیل داده‌ایم

سخنگوی نجبا

سخنگوی جنبش «النجباء» عراق می‌گوید که داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند؛ و در مقابل ائتلاف عربی حاضر نیست که حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به ما یاری برساند.  ائتلاف عربی حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به عراق یاری نرساند/ ائتلاف عربی معترض حضور مستشاری حاج قاسم سلیمانی است. بسیاری از رهبران داعش اتباع عربستان هستند

وزیر خارجه عربستان خواهان پایان دادن به حملات هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه شد

سپاه آزادی‌سازی جولان، شامل نیروهای ویژه آموزش دیده و مجهز است

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع، نماینده استان فارس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، ضمن اشاره به جزئیات طرح سهام عدالت به وضعیت نابسامان مدیریتی در شرکت های تابع آن اشاره کرد.

این نماینده مجلس در خصوص میزان سرمایه کنونی سهام عدالت، گفت: میزان سرمایه کنونی سهام عدالت که شامل مجموعه شرکت های پذیرنده سهام در این طرح می باشد، ۹۵ هزار میلیارد تومان است که ۳۵ درصد آن متعلق به دولت است و مابقی که حدود ۶۵ میلیارد تومان می شود، به مردم تعلق دارد.

وی در مورد وضعیت بخشی از سهام که متعلق به دولت است، گفت: مجلس در برنامه بودجه سال ۹۶، این بحث را آورده است که دولت، سهم ۳۵ درصدی خودش را نیز به مردم واگذار کند و کل این مجموعه در اختیار مردم بگذارد که این طرح در مجلس رای نیاورد. در ادامه قرار شد که دولت، لایحه ای را درباره سهام عدالت به مجلس بفرستد.

زارع با اشاره به اهداف مثبت طرح از جمله حمایت از اقشار آسیب پذیر و مردم، گفت: متاسفانه علیرغم اهداف خوبی که طرح داشت، در مرحله اجرا با مشکل مواجه شد. هیئت مدیره و افرادی که از طرف مردم در راس مجموعه قرار گرفتند، توان مدیریتی خوبی نداشتند که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کرده و این بنگاه ها را از رکود نجات دهند.

وی با تاکید بر دست به دست هم دادن مشکلاتی همچون رکود، محدودیت منابع مالی و همچنین مشکلات مدیریتی، گفت: مجموعه این مشکلات سبب شده اند که سهام عدالت، مطابق با آن اهدافی که برای آن پیش بینی شده بود، پیش نرود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به مشکل مدیریتی در مجموعه های سهام عدالت، گفت: اگر مدیریت خوب و اراده محکمی در این مجموعه وجود داشت، نه تنها اقساط مربوط به سهام داران را تسویه می شد، بلکه بایستی به مرحله توزیع سود در میان مردم می رسید.

وی در پایان با اشاره به اینکه با گذشت ۱۰ سال از شروع طرح سهام عدالت، تنها به ۵۰ درصد سود رسیده است، گفت: سود متوسط سالانه سهام عدالت در این مدت ۵ درصد بوده است در صورتی که با مدیریت صحیح، بایستی سود بالاتری را کسب می کردند. برای مدیریت سهام عدالت بایستی فکری کرد چراکه اهداف خوبی داشته است ولی در مرحله اجرا، موفق نبوده است.

۶ ورزش مناسب برای کاهش وزن

۶ ورزش مناسب برای کاهش وزن


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شش ورزش که بیش از ورزش‌های دیگر در کاهش وزن تاثیرگذار هستند عبارتند از:

۱. شنا

با شنا کردن در هر ساعت ۶۵۳ کالری می‌سوزانید. بسیاری از حرکات در شنا شبیه به ایروبیک هستند. بهتر است هر روز چند حرکت شنا را در آب انجام دهید. بعد از مدتی خواهید دید که اندام بهتری دارید و به زانوها و مچ‌ها شما نیز آسیبی نرسیده است.

۲. دوچرخه‌سواری

با هر ساعت دوچرخه‌سواری ۵۰۸ کالری سوزانده می‌شود. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های قلبی – عروقی است. می‌توان دوچرخه‌سواری را به صورت مسابقه نیز انجام داد تا انگیزه بیشتر شود.

۳. پیاده روی سریع

پیاده روی سریع (جاگینگ) در هر ساعت ۴۳۵ کالری می سوزاند. این ورزش نیاز به وسیله خاصی ندارد و سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. پیاده روی سریع میزان استقامت را افزایش می‌دهد و به سوزاندن چربی ها کمک می‌کند. پیاده روی سریع ممکن است که به زانوها فشار وارد کند. بنابراین بهتر است به آرامی شدت ورزش را افزایش دهید. سعی کنید افزایش سرعت و مسافت با هم اتفاق نیافتد.

۴. ایروبیک

با انجام هر ساعت ایروبیک ۳۹۹ کالری سوزانده می‌شود. ایروبیک بهترین راه برای بالا بردن ضربان قلب است. می توانید چند بار در هفته‌ برای مدت ۲۰ ‌دقیقه این ورزش را انجام دهید تا وزن کم کنید.

۵. وزنه زدن

وزن زدن در هر ساعت ۳۶۲ کالری می‌سوزاند. وزن زدن سوخت و ساز را تا ۴۸ ساعت بعد از ورزش نیز افزایش می‌دهد. وزنه زدن باعث می‌شود که چربی‌ها از بین بروند و عضله سازی صورت گیرد.

۶. پیاده روی

پیاده روی در هر ساعت ۱۶۷ کالری می‌سوزاند اگر پیاده روی سریع بر مفاصل شما فشار می آورد، پیاده روی معمولی انجام دهید. پیاده روی از دویدن برای کاهش وزن بهتر است. مهم‌ترین چیز در پیاده روی تنظیم کردن سرعت است. سرعت شما باید در حدی باشد که به سختی صحبت کنید.

برای این که بهتر نتیجه‌ را از ورزش بگیرید حداقل سه بار در هفته‌ و به مدت ۳۰ ‌دقیقه ورزش کنید. آب زیادی بنوشید. حداقل یک روز در هفته‌ استراحت داشته باشید.

مسمومیت 8 دانش‌ آموز زائر در مشهد

مسمومیت 8 دانش‌ آموز زائر در مشهد


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت دانش آموز زائر در مشهد به علت مسمومیت غذایی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافتند.

شهرام طاهرزاده افزود: مسمومیت گروهی از دانش آموزان مستقر در یک هتل واقع در خیابان اندرزگو مشهد نیمه شب به اورژانس اطلاع داده شد.

او گفت: دانش آموزان دچار مسمومیت غذایی با دو دستگاه آمبولانس همراه با چهار تکنسین فوریتهای پزشکی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای ادامه مداوا انتقال یافتند و هم اکنون تحت درمان قرار دارند.

این دانش آموزان در قالب اردوی دانش آموزی از شهرستان کلاله استان گلستان به مشهد سفر کرده اند.

سه تن از سرکردگان داعش در موصل به هلاکت رسیدند

سه تن از سرکردگان داعش در موصل به هلاکت رسیدند



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز استخبارات نظامی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: شماری از سرکردگان داعش در حمله جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مقر آنها در محله ۱۷ تموز در ساحل الایمن (غرب) شهر موصل کشته شدند.

بر اساس بیانیه استخبارات عراق در این حمله یکی از سرکردگان داعش به نام «ابوعائشه» اهل تاجیکستان و کارشناس برجسته بمب گذاری خودروها و نوسازی سلاح ها و مبتکر حمل موشک توسط هواپیماهای بدون سرنشین بود، کشته شد.

همچنین فردی به نام «زیراوف» تبعه روسیه و ملقب به ابومحمد الروسی و مهندس هواپیماهای داعش جزو کشته شدگان است.

در این حمله همچنین ابوعمر الفرنسی که یک تونسی تبار و کارشناس موتور خودروها و یکی از مدیران سابق شرکت خودروسازی مرسدس بود، کشته شد.

یک قاعده کلی؛احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از دست اندرکاران راهیان نور، با اشاره به تأکید خداوند در قرآن کریم مبنی بر یادآوری ایام الله و روزهای بزرگ و تأثیرگذار، دوران دفاع مقدس را از جمله ایام الله و روزهای تاریخ ساز ملت ایران خواندند و افزودند: به هیچ وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس و درس های آن به فراموشی سپرده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، راهیان نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزشها و درس های دوران دفاع مقدس خواندند و خاطرنشان کردند: برای پیشرفت و اعتلای هر کاری باید بطور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسیر اصلی منحرف نشود و البته پیشرفت و اعتلا نیز با گفتن و آمار دادن محقق نمی‌شود بلکه باید محصول و نتیجه کار را بر روی زمین مشاهده کرد.
ایشان با اشاره به ثروتهای طبیعی و انسانی ملتها و کشورهای مختلف گفتند: ملت و کشور ایران دارای ثروتها و نقاط قوت فراوان طبیعی و انسانی است اما یکی از مهمترین ثروتها و ارزشهای فرهنگی، «وجود روحیه اعتقاد به مجاهدت و انگیزه حرکت در راه دین» در میان اکثریت مردم است. 
ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف روابط ایران و آذربایجان تلاش می‌کند


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان، مذهب مشترک را مهمترین عامل در احساس قرابت و خویشاوندی جمهوری اسلامی ایران با مردم و مسئولان آذربایجان خواندند و خاطرنشان کردند: سطح همکاریهای اقتصادی در مقایسه با ظرفیتها و امکانات دو کشور بسیار پایین است و حجم تبادلات باید تا ۱۰ برابر میزان کنونی افزایش یابد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مواضع دولت آذربایجان در قبال جمهوری اسلامی ایران از جمله در قضیه مذاکرات هسته‌ای را بسیار خوب ارزیابی کردند و افزودند: دولت آذربایجان در محافل و مجامع سیاسی همواره در کنار ایران بوده است و این مواضع مثبت، بیش از پیش دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عصبانیت دشمنان از روابط نزدیک ایران و آذربایجان افزودند: رژیم خبیث صهیونیستی بیش از همه دشمنان در جهت تضعیف روابط برادرانه ایران و آذربایجان تلاش می‌کند و در مقابل باید از ارتباطات صمیمی موجود مراقبت کرد.
ایشان همچنین با تجلیل از مردم آذربایجان و گرایشهای دینی آنان، گفتند: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است، به‌نحوی که آنان هیچ‌گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه دولت نداشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، جلب همراهی مردم و تکیه بر آنان را مهمترین عامل در ایجاد مصونیت مقابل قدرتها دانستند و افزودند: اگر پشت دولت آذربایجان به مردم گرم باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند به شما آسیب برساند و ما نیز برای موفقیت دولت و ملت آذربایجان دعا می‌کنیم.
در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهوری نیز حضور داشت، آقای الهام علی‌اف رییس‌‌جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: ایران و آذربایجان همواره در کنار یکدیگر بوده و هستند و سفر حدود یک میلیون نفر از مردم آذربایجان به ایران در سال گذشته نمونه‌ای از این پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی است.
آقای علی‌اف با اشاره به برخی تلاشها به منظور ایجاد اختلاف میان ایران و آذربایجان، افزود: روابط دو کشور در سطح عالی قرار دارد و این‌گونه اقدامات دشمنان، راه به جایی نخواهد برد.
رییس‌ جمهوری آذربایجان روابط تهران- باکو را در حال گسترش خواند و گفت: من در طول سه سال اخیر سه بار به ایران سفر کرده‌ام و در سال جاری نیز ۲۰ سند همکاری میان دو کشور امضا شده و حجم روابط تجاری دو کشور نیز در مقایسه با سال قبل، ۷۰ درصد افزایش داشته است.
آقای علی‌اف در عین حال، این حجم از تبادلات تجاری را راضی‌کننده ندانست و با اشاره به برخی طرحهای مشترک در حال اجرا همچون طرح راه‌آهن مشترک گفت: اتصال راه‌آهن دو کشور، کار مهمی بود که به انجام رسید و همچنین در حال کار بر روی طرح کریدور شمال- جنوب هستیم.


تلاش دانشمندان برای تحول در صنعت باتری‌

باتری‌های لیتیوم-یونی از لپ‌تاپ‌هایمان گرفته تا خودروهای الکتریکی را تامین انرژی می‌کنند اما هنوز با باتری‌های آرمانی فاصله زیادی دارند. در حقیقت، این باتری‌های لیتیوم-یونی بودند که موجب آتش‌سوزی و انفجار گوشی‌های نوت 7 شرکت سامسونگ شدند. به گفته‌ Pogue مقاله‌نویس خبرگزاری Yahoo Finance و مجری مستند NOVA استفاده از کلمه «انفجار» در اینجا اغراق نیست و واقعا این باتری‌ها خطر انفجار دارند.

همانطور که او مسئله را شرح داد، باتری‌های لیتیوم-یونی متشکل از الکترودهای مثبت و منفی هستند که توسط الکترولیت‌های مایع از هم جدا شده‌اند و البته شدیدا قابل اشتعال هستند. Pogue می‌گوید: باتری‌های لیتیوم-یونی بهترین منبع ذخیره سازی به حساب نمی‌آیند، این باتری‌ها گران قیمت و قابل انفجار هستند و مدت محدودی برای انرژی رسانی به گوشی‌ها را دارند و تنها حدود 400 مرتبه قابل به شارژ شدن هستند. بنابراین دنیا به چیزی فراتر از این تکنولوژی سال 1991 نیاز دارد.

او به همراه تیم مستند سازی خود تمامی آزمایشگاه‌های سرتاسر آمریکا را برای یافتن super battery (ابر باتری) جستجو کرده است. سوپرباتری نوعی باتری است که تمامی صفات مورد نظر ما را داشته باشد. باتری مورد نظر ما هم باید ارزان، بادوام، قادر به نگهداری حجم بالایی از انرژی باشد و هم پس از اینکه از دور خارج می‌شوند با طبیعت سازگاری داشته باشند.

در حال حاضر هیچ باتری قادر به انجام وظایفی که از آنها انتظار داریم نیست اما سفرهای Pogue حاکی از این است که در تحقیقات در زمینه باتری‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است. او گفت: از جمله باتری‌های جالبی که با آنها برخورد داشتیم می‌توان به باتری‌های یخی، باتری‌های گرانشی، باتری‌های چرخ و فلکی، باتری‌های آب نمکی و باتری‌های خاکی اشاره کرد. امروزه در آزمایشگاه‌های سرتاسر دنیا، میلیارد‌ها دلار صرف تحقیقات در زمینه باتری‌ها می‌شود اما همچنان نتیجه انقلابی به دست نیامده است.

جالب‌ترین باتری که این تیم مستندساز با آن برخورد داشتند باتری ساخته شده توسط پروفسور Mike Zimmerman از دانشگاه Tufts بود. او مشکل مایع قابل اشتعال بودن باتری‌های لیتیوم-یونی را با حذف مایعات داخل آن حل کرده است.

او ورقه‌های جامدی از جنس پلیمر مخصوص را ساخته که به یون‌ها اجازه حرکت بین الکترودها را حتی بهتر از باتری‌های لیتیومی مایع می‌دهد. اما هنوز و به دلیل اینکه خالی کردن باتری مانند باتری‌های لیتیومی امکان پذیر نیست، نمی‌توان از این باتری‌ها استفاده کرد. بنابراین این باتری‌ها را باتری‌های با الکترود پلاستیکی می‌نامیم.

طبق گفته‌های Pogue، باتری پروفسور Zimmerman می‌تواند بدون احتمال جرقه زدن از فلز لیتیوم استفاده کند. این فلز 5 برابر انرژی باتری‌هایی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم انرژی ذخیره می‌کند و البته  احتمال انفجار آن نیز 5 برابر است، پس از آن استفاده نمی‌کنیم. اما Zimmerman  در حال حاضر موفق شده قدرت و ظرفیتی دو برابر باتری‌های لیتیومی را به دست بیاورد. خودرویی را تصور کنید که به جای سرعت 320 کیلومتر، با سرعت 640 کیلومتر و با استفاده از قدرت باتری حرکت می‌کند.

زمانی که تیم مستند سازی از آزمایشگاه zimmerman بازدید کرد، معلوم شد که آنها اولین تیم رسانه‌ای هستند که موفق شدند وارد آنجا بشوند. Pogue می‌گوید سالهاست که پروژه آنها به صورت پنهانی در حال انجام است. از Pogue پرسیدیم که چرا اپل یا سامسونگ به سراغ آنها نمی‌آیند؟ Pogue در جواب گفت که اتفاقا دیروز از شرکت سامسونگ به اینجا آمده بودند!

پروفسور Zimmerman به Pogue اجازه تست این باتری را داد. در حالی که باتری به لامپ‌های ال‌ای‌دی برق رسانی می‌کرد، او هم با قیچی شروع به بریدن باتری کرد. او گفت: نه تنها باتری منفجر نشد، بلکه تا زمانی که آخرین قطعه‌ی باتری را قیچی نکرده بودم، لامپ‌ها همچنان از انرژی باتری استفاده می‌کردند!

استارت‌آپ پروفسور Zimmerman با نام Ionic Materials در حال تلاش برای تجاری سازی این تکنولوژی است. با اینکه احتمال می‌رود باتری‌های الکترولیتی جامد روزی جایگزین باتری‌های امروزی شوند، اما Pogue معتقد است که تحقیقات در جای دیگری نیز متمرکز است: توسعه سیستم‌های ذخیره نیرو برای شبکه‌های برق.

در حال حاضر وقتی لامپ را روشن می‌کنید، الکتریسیته درون سیم‌های برق منتظر نمی‌ماند. برق بایستی همان لحظه تولید شود و این مشکل اصلی صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی است. بنابراین باید به دنبال راهی باشیم که انرژی تولیدی توسط صفحات خورشیدی و توربین‌ها را ذخیره کنیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم.

بر خلاف وسایل الکترونیکی، شبکه‌های برق به باتری‌های سبک و فشرده نیازی ندارند. باتری‌ها می‌توانند از نوع آب‌نمکی و یا هر نوع شیمیایی دیگر و حتی خیلی بزرگ و زشت باشند چون قرار نیست آنها را حرکت دهیم. چیزی که امروزه به دنبال آن هستیم، منابع ذخیره‌سازی انرژی است که با طبیعت سازگاری داشته و بتوانند انرژی را تا چندین سال نگهداری کنند.

در بخش منابع ذخیره سازی برق، Pogue از دیدن باتری‌های چرخ و فلکی که با چرخش سریع قادرند انرژی را تولید و حفظ کنند بسیار شگفت زده شده است. او در بازدید خود  مشاهده کرد که این منبع می‌تواند انرژی را برای حدود یک دقیقه نگهداری کند، اما شرکتی در کالیفرنیا با نام Amber Kinetics نوعی از این منابع را با قدرت نگهداری انرژی تا 4 ساعت را تولید کرده است.

Pogue می‌گوید: این چرخ که جنس آن از استیل است، حدود 2 تن و 300 کیلوگرم وزن دارد و قادر است 8500 دور در دقیقه بچرخد. به دلیل قرار گیری چرخ در داخل محفظه خلا و معلق شدن آن توسط یک آهنربا، هیچ اصطکاکی وجود نخواهد داشت. شرکت Pacific Gas و Electric Company از کالیفرنیا، منابع ذخیره برق 20 مگاواتی با استفاده از سیستم ذخیره سازی چرخ و فلکی را برای سال 2020 سفارش داده‌اند.

Pogue معتقد است که می‌توان این چرخ‌ها را شب‌ها و با استفاده از الکتریسیته ارزان و یا روزها و با استفاده از انرژی خورشیدی مورد استفاده قرار داد. زمانی که به انرژی این چرخ‌ها نیاز داشته باشیم، موتور چرخ‌ها شروع به چرخش در جهت عکس می‌کند و تبدیل به یک ژنراتور می‌شود و با دریافت انرژی جنبشی، آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

با گسترش تحقیقات جهت یافتن سوپرباتری‌ها، Pogue هم از یافته‌های دانشمندان در این بخش بسیار هیجان‌زده شده است. او گفت: اگر راستش را بخواهید، زمانی که شبکه NOVA از من خواست که مجری برنامه‌ای درباره باتری‌های شیمیایی شوم، با خودم گفتم این برنامه به زودی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها خواهد شد.


10 کد در رد ترومپت‌های آمریکا علیه ایران/ شواهدی که می‌گوید ترامپ لاف در غربت می‌زند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از همان آغاز به کار کمپین انتخاباتی‌اش درباره برجام و نحوه تعامل با ایران اظهارنظرهایی داشت. گرچه وی تاکنون واژه "جنگ با ایران" را به کار نبرده است اما برخی از مواضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا این‌گونه استنتاج کردند که برخورد آمریکا با ایران در دوران ترامپ می‌تواند «برخوردی سخت» باشد. در داخل ایران گروهی بنا به سیاست‌هایی سعی در القای این موضوع دارند که قصد ترامپ برای جنگ با ایران واقعی است. 
 
وی هرچند مانند "تد کروز" (یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا)‌ از پاره کردن برجام سخن نگفت اما معتقد بود که باید سیاست‌های سختگیرانه‌تری در مواجهه با ایران اتخاذ شود. وی همچنین از آزاد کردن دارایی‌های ایران به‌شدت انتقاد می‌کرد و خواستار فروش موشک‌های معیوب به ایران شده بود. 
 
ترامپ در مبارزات انتخاباتی‌اش همواره بر لغو توافق هسته‌ای با ایران و فاجعه‌بار خواندن برجام تأکید می‌کرد و بارها قول داده بود که در صورت لزوم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از زور استفاده خواهد کرد. 
 
همچنین فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان برخی کشورها از جمله ایران به این کشور و تأکید بر زیر ذره‌بین قرار دادن ایران (Puting Iran on notice) به‌دلیل آزمایش موشکی، 2 نمونه از مواضع و اقدامات او درباره ایران در آغاز کارش به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا است.
 
10 کد در رد ترومپت‌های آمریکا علیه ایران/ شواهدی که می‌گوید ترامپ «لاف در غربت» می‌زند  
ادامه مطلب ...