فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

رژیم غذایی

چطور بدون گرسنگی یک هفته ای 8 کیلو لاغر کنیم؟

رژیم لاغری برای لاغر شدن و کاهش وزن ممکن است با مشکلاتی نظیر تحمل کردن گرسنگی و نخوردن طیف گسترده ای از مواد غذایی باشد این بار با رژیم غذایی جنرال موتورز به راحتی و بدون تحمل گرسنگی در یک هفته ۸ کیلو وزن تان را کم کنید

آیا به دنبال سریع‌ترین راه برای کم کردن وزن هستید؟ آیا در آینده نزدیک میهمانی بزرگی در پیش دارید و دوست دارید در لباسی که به تازگی خریده‌اید متناسب به نظر برسید؟ آیا طی چند هفته آینده یک قرار خیلی مهم دارید؟ دلیل اینکه می‌خواهید وزنتان را پایین بیاورید، هر چه که باشد، این مقاله بهترین راهنمای شما با نکاتی عالی است که کمکتان می‌کند به راحتی در یک هفته وزنتان را پایین بیاورید.

خیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم‌غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می‌تواند برگ عبورتان برای سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد. اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می‌کند، اشتباه می‌کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع‌بینانه برای کاهش وزنتان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می‌توانید با ورزش سخت و یک برنامه‌غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

یکی از متداول‌ترین برنامه های غذایی افرادی که دوست دارند وزن کم کنند رژیم‌غذایی جنرال موتورز است که یکی از بهترین برنامه‌های غذایی است که می‌توانید از منابع مختلف پیدا کنید زیرا سریع‌ترین و طبیعی‌ترین راه برای کم کردن وزن را بدون مصرف مکمل‌های غذایی یا قرص‌های لاغری به شما پیشنهاد می‌دهد. جنرال موتورز یکی از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده ماشین است که یک برنامه‌غذایی به نام رژیم‌غذایی جنرال موتورز یا رژیم‌غذایی GM ارائه کرده است که کمپانی‌های بسیار و موسسات آموزشی بسیاری آن را دنبال می‌کنند زیرا این برنامه‌غذایی به ارتقاء سلامت کسانیکه در شرکت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و صنایع دیگر فعالیت دارند کمک می‌کند. این برنامه‌غذایی برای همه گروه‌های سنی مناسب شناخته شده و حتی گفته شده که خیلی افراد توانسته‌اند با این رژیم در یک هفته تا ۸ کیلو از وزن خود را پایین بیاورند......  ادامه مطلب ...

ال سعود همان شجره ملعونه است

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
 
ادامه مطلب ...

الگو برداری از عاشورا ( عاقبت به خیری )


سلام به دوستان ، ایام محرم بر شما تسلیت باد. بی مقدمه باید بگم چه خوبه که در کنار شرکت در مراسمات مذهبی و عزاداری برای سالار شهیدان ، کمی هم به پیام های عاشورا توجه و اون ها رو برای زندگی خودمون سرلوحه قرار بدیم. در این ده روز سعی می کنم ده الگو از هزاران پیام عاشورا را به صورت مختصر توضیح بدم. امیدوارم هم برای خودم و هم شما مفید واقع بشه. الگوی اول مقوله عاقبت به خیری است. یکی از پیام های عاشورا این است که انسان در هر رده و جایگاه و در هر میزان گناهی که باشد همیشه می تواند با یک حرکت درست و به موقع ، به سوی خدا برگشته و عاقبت به خیر شود. یکی از یاران امام حسین (ع) زهیر بن قین بود .او در سفر بازگشت از زیارت خانه خدا دوباره به سمت ائمه اطهار رفته و در صحنه عاشورا شهید می شود. نقش همسر وی برای توبه و بازگشت به سمت خدا و امامان بسیار جالب و شنیدنی است. او نشان داد که ناامیدی از بخشش خدا امری باطل است و هر فردی می تواند دوباره به سوی پروردگار بازگردد و از رحمت او بهرمند شود.

 امام حسین (ع):خداوند تو را (زهیر بن قین)در پیشگاه قرب خود جای دهد و قاتل تو را لعنت کند.


وقتی عقـــل، عاشـــق شود


« وقتی عقـــل، عاشـــق شود ...

عشـــق، عاقــــل میشود و ...

شهید میشوی ....! »


•شهید دکتر مصطفی چمران

نگرانی روسیه نسبت به اقدامات ترکیه در سوریه

وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود نگرانی مسکو را نسبت به اقدامات آنکارا در شمال سوریه اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در گفتگو با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره درگیری ها در سوریه رایزنی و گفتگو کردند.

لاوروف در این گفتگوی تلفنی نگرانی خود را نسبت به اقدامات ارتش ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده است. این گفتگو به درخواست طرف ترکیه ای انجام شده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز از ترکیه خواسته است تا از حمله به گروه های قومی و مخالف در سوریه از جمله کردها خودداری کند.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه: اگر کردهای سوری در غرب فرات بمانند، هدف حمله قرار می گیرند
ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: شبه نظامیان کرد سوری همچنان هدف حملات ارتش ترکیه قرار خواهند داشت، اگر غرب رودخانه فرات را ترک نکنند و به سوی مناطق شرقی فرات تغییر موضع ندهند.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه هیچ گونه توافق آتش بس با کردهای سوریه را قبول نکرده است.

کالین گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نگران افزایش حملات در نزدیکی شهر حلب است و از تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در این منطقه حمایت می کند.

ترکیه هفته گذشته عملیات نظامی را علیه تروریست های داعش و کردهای سوری در شمال سوریه آغاز کرده است.

عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه از آن جهت حساسیت زیادی دارد که کردهای سوریه متحد اصلی و مهم آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه به شمار می روند.

ترکیه به شدت مخالف ایجاد یک منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه است. عملیات نظامی ترکیه در جرابلس در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه این اقدام را نقض حاکمیت خود دانسته است.

مسلم: ترکیه داعش را از شکست نجات داد

رهبر حزب «اتحاد دموکراتیک» اظهار داشت، مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه با هدف نجات دادن گروه تروریستی داعش از شکست دربرابر جنگجویان کُرد صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «صالح مسلم» رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (کُردهای سوریه)، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با «فرات نیوز»، خاطرنشان کرد «ترکیه، که به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده است، این گروه تروریستی را از شکست خوردن به دست جنگجویان کُرد، نجات داد.»

مسلم گفت: «مداخله نظامی مستقیم ترکیه پس از آن انجام شد که آنکارا متوجه شد گروه داعش از متوقف کردن طرح ادراه‌های خودگردان فدرال کُردها در شمال سوریه عاجز مانده است. لذا، دولت ترکیه به این اقدام دست زد؛ برای اینکه آن همچنان بر محروم کردن کُردها از حقوق قومی مشروع خودشان اصرار می‌کند.»

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک تصریح کرد «بعد از آزادسازی شهر منبج در ریف حلب (12 آگوست)، که به فضل تلاش‌های ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه- متشکل از یگان‌های کُرد و عربی- صورت گرفت تنها یک گام برای بیرون راندن نهایی تروریست‌ها از شمال سوریه مانده بود ولی مداخله ترکیه مانع از آن شد که این ائتلاف این گام ضروری را اجرا کند.»

این سیاستمدار کُرد عملیات نظامی، که آنکارا از هفته گذشته در اطراف شهر جرابلس سوریه آغاز کرده است را «اشغالگری واقعی علیه کُردهایی» خواند که نیمی از ساکنان شهرها و روستاهای شمال حلب را تشکیل می‌دهند.

صالح مسلم افزود، دولت ترکیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» را خطری که طرح‌های آن را تهدید می‌کند، می‌داند؛ برای اینکه این نیروهای با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کنند.