فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

فرهنگی

شهید آقاجانی، تازه دامادی که زندگی مشترک را آغاز نکرده بود

یکی از رفقای شهید احسان آقاجانی درباره تواضع شهید نوشت: دیشب خبر شهادت او را از طریق پیامکی از برادر همسرم دریافت نمودم! اول بجا نیاوردم! تا اینکه تصویرش را در گروه تلگرامی خاورمیانه دیدم! آن شهید بزرگوار با وجود کوچکی هیکل و قد و قواره جسم نازنینش، به‌واقع از روح بزرگی برخوردار بود! این‌قدر خاکسار بود که کسی گمان نمی‌کرد او دانشجوی دکترای اقتصاد از دانشگاه امام صادق ع است. او در یک خانواده بسیار مذهبی واقع در جنوب شهر (خیابان خراسان جنب مسجد طوس) رشد کرده بود.

شهید آقاجانی، تازه دامادی که زندگی مشترک را آغاز نکرده بود

پدرش فردی زحمتکش و راننده تاکسی بود و در حال حاضر عضو هیئت‌امنای مسجد طوس است. دیشب بچه‌های بسیج مسجد طوس در منزل پدری‌اش مراسم زیارت عاشورا برگزار کردند.

از برادر همسرم شنیدم حتی زمانی که مسجد طوس مدتی خادم نداشت در کنار پدرش امورات نظافت و تمیزی مسجدی را عهده‌دار بود؛ این‌قدر متواضع بود که کسی گمان نمی‌کرد دانشجوی دکتراست! هرکس نمی‌دانست، گمان می‌کرد یک فرد دیپلم بیکار است و از سر ناچاری به پدرش کمک می‌کند! درحالی‌که او در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مشغول به کارشده بود و اخیراً به کمیسیون اقتصادی مجلس منتقل شده بود. تازه‌داماد شده بود و هنوز زندگی مشترک را آغاز نکرده بود! شهادت او به‌واقع برای اهالی محله خیابان خراسان تکان‌دهنده بود!

کشف بمب صخره ای داعش در شرق حلب +عکس

 نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه در جریان پاکسازی شرق حلب از داعش به نوع جدیدی از بمبهای کنار جاده ای دست یافته اند که داعش از آن برای هدف قرار دادن آنها مورد استفاده قرار می داد.

بنابر این گزارش، بمبهای مذکور به شکل صخره و تخته سنگهای طبیعی ساخته شده و حاوی مواد منفجره به وزن ۵ تا ۱۵ کیلوگرم بوده که در کلیه خیابانها و معابر بین شهری اطراف شهر مسکنه واقع در حاشیه شرقی استان حلب سوریه کشف و خنثی سازی شده است.

لازم به ذکر است که نیروهای دولتی سوریه هفته گذشته پس از ۳ سال موفق به آزادسازی شهر مسکنه از اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش شده اند. این شهر آخرین پایگاه داعش در استان حلب سوریه بشمار می رفت.

کشف بمب صخره ای داعش در شرق حلب +عکس


حادثه تروریستی تهران چند سال به تعویق افتاده بود

حادثه تروریستی تهران چند سال به تعویق افتاده بود


مسعود ده نمکی که سابقه ساخت فیلم های سه گانه «اخراجی ها» را در کارنامه خود دارد درباره حادثه تروریستی امروز 17 خرداد در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: این قابل پیش بینی بود که  دشمنان ملت ما و شیعیان و دشمنام بشریت روزی به سراغ مرزهای ما بیایند و در منزل خود ما با ما درگیر شوند.

وی ادامه داد: آنچه که سال ها این حمله ها را عقب انداخت ایثارگری شهدای مدافع حرم بود و اگر در این چند سال تروریست ها نتوانسته بودند عملیاتی را انجام دهند نتیجه خون شهدای مدافع حرم بود که متاسفانه بعضی این خون ها و ایثارها را نفی می کردند.

این کارگردان سینما در پایان سخنانش عنوان کرد: امروز مثل دوران جنگ تحمیلی آنچه که می تواند دشمن را مایوس کند اتحاد و همدلی مردم با وجود همه رنگ ها، قومیت ها و مذاهب است. امیدوارم همین اتفاق رخ دهد و نشانه های آن هم موجود است که مردم ما در شریط سخت با همه گرایش های سیاسی و اجتماعی و مذهبی در کنار هم قرار می‌گیرند.

اولین بار چه کسی از اصطلاح ترقه بازی برای بمب گذاری استفاده کرد؟

اولین بار چه کسی از اصطلاح ترقه بازی برای بمب گذاری استفاده کرد؟

رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای دیروز در دیدار با جمعی از دانشجویان با اشاره به حوادث تروریستی تهران و با بیان اینکه این ترقه‌بازی‌ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد، تأکید کردند: چنین حوادثی هیچ خللی در اراده ملت و مسئولان بوجود نخواهد آورد و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه خواهد داد و پیش خواهد رفت.

اما این اولین باری نبود که شخص اول جمهوری اسلامی از عملیات تروریستی و بمب گذاری در شهرها با اصطلاح ترقه بازی یاد می کرد. پیش از این حضرت امام خمینی (ره) نیز در واکنش به عملیات های تروریستی در سالهای اول انقلاب این گونه اقدامات خرابکارانه را ترقه بازی خوانده بودند.

پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت ترورهای خیابانی و بمب گذاری های منافقین

"این ترقه بازی هایی که در ایران می‌شود، البته به ما یک صدماتی وارد می‌شود، اما این یک قدرتی نیست، این‌طور نیست که یک قدرتی باشد که قدرتی در دست آنها هست و دارند ترقه می‌اندازند، بمب را قایم کنند، این هر بچه‌ای می‌تواند این کار را بکند، هر دزدی می‌تواند برود یک جایی یک بمب بگذارد منفجر بکند. این یک مسئله و قدرتمندی نیست در کار، این عجز و بیچارگی و بدبختی و انحراف است."

صحیفه امام،جلد ۱۵،صفحه ۹۵
۱۳۶۰/۵/۱۹

ابوعایشه کیست؟

ابوعایشه کیست؟

اواخر مرداد ماه سال 1395یک عملیات مهم اطلاعاتی ــ عملیاتی توسط نیروهای امنیتی ــ نظامی ایران در غرب کشور انجام و در جریان آن، یکی از خطرناکترین تیم‌های تروریستی منهدم می‌شود. 
 
ماجرا از این قرار بود که دو تیم تروریستی با هدفی مشخص و با عبور از مرزهای عراق از طریق کرمانشاه وارد کشور می‌شوند و خود را به نقطه‌ای در داخل مرزهای ایران در استان کرمانشاه می‌رسانند. 
 
این دو تیم، یک هدف بزرگ و مهم را دنبال می‌کردند که در صورت تحقق این هدف، اهداف بعدی که کار عملیاتی و تروریستی بود، با امکان بیشتری انجام می‌شد.   
ادامه مطلب ...

ابوعایشه کیست؟

ابوعایشه کیست؟

اواخر مرداد ماه سال 1395یک عملیات مهم اطلاعاتی ــ عملیاتی توسط نیروهای امنیتی ــ نظامی ایران در غرب کشور انجام و در جریان آن، یکی از خطرناکترین تیم‌های تروریستی منهدم می‌شود. 
 
ماجرا از این قرار بود که دو تیم تروریستی با هدفی مشخص و با عبور از مرزهای عراق از طریق کرمانشاه وارد کشور می‌شوند و خود را به نقطه‌ای در داخل مرزهای ایران در استان کرمانشاه می‌رسانند. 
 
این دو تیم، یک هدف بزرگ و مهم را دنبال می‌کردند که در صورت تحقق این هدف، اهداف بعدی که کار عملیاتی و تروریستی بود، با امکان بیشتری انجام می‌شد.   
ادامه مطلب ...

مسافران شمال مراقب نیش دراکولا باشند

مسافران شمال مراقب نیش دراکولا باشند

دکتر مسعود داودی با اشاره به این که «پدوس» یا حشره دراکولا، پشه نیست و در رسته سوسک ها قرار می گیرد، افزود: اوج فعالیت این حشره، شب هنگام، در مناطق نورانی و اطراف چراغ های فلورسنت در مکان های بسته است که پدوس را به سمت خود جذب می کند. در داخل بدن این حشره، ماده حساسیت زایی وجود دارد که در صورت له شدن، سبب التهاب شدید، قرمزی، خارش و بروز تاول های ریز و درشت روی سطح پوست می شود. مهمترین اقدام برای کاهش درد، خارش و سوزش ناشی از نیش حشره، شستشوی مرتب محل با آب و صابون است.  
 
وی ادامه داد: در مواردی ممکن است بقایای له شده حشره با بخش های دیگر بدن مثل لب، بینی و حتی چشم ها تماس پیدا کند که در این صورت این عضوها نیز ملتهب خواهند شد. 
 
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در خصوص زخم های ایجاد شده روی سطح پوست خاطر نشان کرد: این زخم ها دردناک بوده و پس از گذشت چند روز حالت دلمه پیدا کرده و پس از ورقه ورقه شدن پوست در مرحله بهبودی از بین می روند. جای این زخم تا مدتی ماندگار بوده و پس از مدتی ناپدید می شوند. 
 
داودی به ایجاد عفونت در محل ضایعه اشاره کرد و گفت: تنها عارضه ثانویه نیش این حشره، عفونت محل است که با مصرف آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کند. در صورتی که محل گزیدگی تمیز نگاه داشته شود، می توان از بروز عفونت نیز جلوگیری کرد.  
 
این متخصص پوست و مو به افراد توصیه کرد تا در زمان خواب در فضای باز از پشه بند استفاده کرده و روی پنجره های منزل خود توری نصب کنند.  

شروط ده‌گانه آل‌سعود برای عادی سازی روابط با قطری‌ها

روزنامه‌ها و رسانه‌های منطقه‌ای که از چند روز پیش تاکنون تنش بوجود آمده در روابط قطر با عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه را مورد توجه ویژه خود قرار داده‌اند ، امروز اخبار واطلاعاتی غیررسمی از شرایط ده‌گانه عربستان برای عادی سازی روابط با دولت قطر منتشر کردند. این شروط ده گانه که از جمله در روزنامه کویتی السیاسة و شبکه خبری الجزیره منتشر شد، مجموعه ای از عوامل و پشت پرده های این تنش منطقه ای را نشان داده و حاوی پیام‌ها و نکاتی است که در این مقاله تلاش خواهد شد به آن پرداخت شود. 
 
 شروط ده‌گانه آل‌سعود برای عادی سازی روابط با قطری‌ها/ از قطع ارتباط با تهران تا اخراج اعضای حماس از دوحه/ آیا حماس اشتباه راهبردی خود را تکرار خواهد کرد؟ 
ادامه مطلب ...

ذوالفقاری: به مردم قول می دهیم امنیت آنها تضمین شود

ذوالفقاری گفت: تروریست‌ها در حادثه امروز قصد داشتند عملیات خود را در صحن حرم مطهر امام انجام دهند ولی قبل از ورود به صحن امام با آنها برخورد شد و ناکام ماندند.

وی افزود: در حادثه دوم در مجلس این افراد قصد ورود به محوطه اصلی مجلس را داشتند و عمدتا به ارباب رجوع های در مسیر آسیب رساندند و به طبقه چهارم ساختمان اداری رسیدند و در آنجا درگیری میان آنها و عوامل انتظامی و امنیتی بوجود آمد.

سردار ذوالفقاری ادامه داد: اینگونه گروه‌ها معمولا مناطق پر جمعیت را برای چنین عملیات خرابکارانه و تروریستی خودشان انتخاب می کنند همچنین در حاشیه حرم مطهر امام راحل افرادی هم دستگیر شدند.

وی افزود: کلا" مناطق زیارتی و مناطق حساسی مثل مجلس برای ما مهم هستند و بلافاصله بعد از وقوع این حادثه به کل کشور آماده باش داده شد.
در سوریه و عراق افرادی دستگیر شده اند و افرادی بصورت خاص در تلاشند در ایران ایجاد ناامنی کنند و برای این اقدامات تروریستی برخی کشورهای منطقه و آمریکا سرمایه گذاری کرده اند.
کشورهای صهیونیستی در این فرقه گرایی سرمایه گذاری کرده اند و اینها در محاصره قرار گرفته اند و نوع تعلیمات و تلقیناتی به اینها می شود که اینها را تا کشته شدن پیش می برد. 
 
ادامه مطلب ...

شکست پروژه ۴۶۰ میلیارد دلاری «بن سلمان»/ جوان بی تجربه آل‌سعود را به قهقرا خواهد بُرد؟


علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در پایگاه خبری المیادین به بررسی موازنه های جدید سیاسی در منطقه در سایه سفر دوره ای ترامپ به کشورهای منطقه و جهان اشاره کرده و نوشت که علاوه بر میلیاردها دلاری که عربستان سعودی به اقتصاد آمریکا تزریق خواهد کرد، نمی‌توان از دستاورد سیاسی قابل توجهی در سطح آمال و آرزوهای پیوند داده شده به سفر ترامپ صحبت کرد. آمالی که سطوح زیر می توان آن را بررسی کرد: 
 
-ائتلاف ناتوی عربی: چالش‌های ائتلافی که انتظار می‌رفت در گذشته تشکیل شود، قبل از رسیدن رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان و در زمان  استقبال از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در کاخ سفید که چند روز پیش از سفر ترامپ در خاورمیانه انجام شد، این موضوع را نشان داد. سعودی ها خشم خود را از اقدام متحد اماراتی مخفی نکردند ، متحدی که هر گاه فرصت پیدا می‌کند ، سعی دارد خود را از برادر بزرگ‌تر خلیج فارسی متمایز کند. همین موضوع در قبال قطر صدق می‌کند که به نقض وحدت خلیجی متهم شده و در معرض هجمه فشرده کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته که تنها چند ساعت بعد از ترک عربستان از سوی ترامپ آغاز شده است.  
ادامه مطلب ...